Summa sidvisningar

onsdag 29 augusti 2012

Mensvärk...

Japp! Mensvärk.. Varför i helvete finns det?! Räcker det inte med att vi ska blöda och känna oss allmänt ofräscha och äckliga ca 1vecka i månaden en stor del av våra liv?! Vad tusan gjorde Eva mot Adam egentligen som förargade Gud nåt så ända in i vägens att han gjorde det till kvinnans uppgift?!?! Dessutom med diverse symtom och olidlig SMÄRTA!! Va fan liksom?! Ja jag är bitter just nu för kag trodde allvarligt talat min stund vad kommen härom natten.
Varför inte vakna en sisådär kl 03 av att det gör fruktansvärt ont i livmoderregionen och det bara blir värre och värre. Jag kände riktigt hur den kramade och att ta Ipren hjälpte lika mycket som en droppe piss i havet!! Nä va bara till att ena sekunden ligga som en ostbåge för att nästa spänna sig som en fiolsträng för jag visste inte vad jag skulle ta vägen av smärta. Ena stunden frossa nästa brann det i min kropp. Så illa som det var den här gången vill jag aldrig känna igen. Då kommer jag stark överväga dubbeldos av hemmavarande smärtstillande. Skämt o sido, ja vet utan mens inga barn så ja jag är självklart tacksam för att jag har det. För barn vill jag ha :) MEN undrar varför det skiljer sig så ofantligt på symtom, smärta etc. från månad till månad. Vad är det som gör att man ena månaden har det lindrig (som tur är) och nästa tror att man ska avlida?! PMS humöret har jag även kännt starkt den här månaden i form av deppighet och likgiltighet. Inte arg som ett bo som vissa andra månader. Aja.. Det kan man väl analysera i oändlighet varför man har.
Nä dags o ta min menspåverkade svullna nyduschade men ändå en känsla av ofräscha kropp och slänga i säng. Har det trots lingonvecka helt fantastiskt på hotell i Västerås med min
älskling som jag följt med på jobb :) sista natten här och imon bär det av hem, varit här i 3nätter. Lyx!
Så blir det en sväng inom Ullared på vägen hem imorgon.

Love and Live!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar