Summa sidvisningar

tisdag 19 februari 2013

Ledig två dagar

Japp då har praktiken startat och jag har börjat få rutin på vardagslivet. Dag för dag inser jag mer och mer att vi bor i huset och det är vårt. Den där känslan av att man är på semester avtar mer och mer.

Praktiken gör jag i Ängeholm på en avd med inriktning medicin. Det området som för mig är mer intressant än kirurgi och nu efter ca en vecka har jag kommit in ganska bra i gängorna där och blir självständigare och självständigare. Igår hittade jag hem fr praktiken utan GPS som är min räddning nu när man varken hittar hit eller dit och jag är evigt tacksam för den uppfinningen.
Igår satte jag PVK (ven-infart) på en tant, det har jag inte satt på evigheter typ minst 2,5år och det gick som en dans! Blodsvar på första försöket och jag kunde ge henne medicin. Det var en sååå bra känsla att fast jag inte gjort något på så länge så finns det där, någonstans i ryggraden.´

Examen närmar sig mer och mer. Dock har jag och min skrivkompis stött på ett problem. U på c-uppsatsen :( Kom som en chock och ett slag i ansiktet för oss båda. Vi hade nämligen G inom parentes javisst, men ändå. Gjorde ändringar efter slutseminariet och det va aldrig tal om att vi var nära U. Men jaha, det var vi tydligen. Vi känner oss lite blåsta eftersom examinatorn aldrig påpekat att vi varit i närheten. Det vi inte ändrat på lappen var sådana saker som att han typ gjort ett påstående som vi bara kan svara "ja" eller "nej" på men det är ju inget man kan göra i uppsatsen precis.
Min rädsla om att inte kunna slutföra utb. och inte kunna ta examen i juni har givetvis dykt upp. Som alltid inför varje tentamen och dylikt. Examinatorn skrev att det var några förbättringar som krävdes ytterligare men att det absolut gick att ordna till så får verkligen hoppas han har rätt.

Jahapp ledig nu i två dagar vilket innebär fix i huset, veckohandling m.m.

Ha en fin dag!

Over and out

/Nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar