Summa sidvisningar

lördag 11 februari 2012

Atjo, prosit o snörvel!

mitt högra öga gråter hela tiden... o min högra näsborre gör som den vill. Dvs kliar o snorar..
Va ju väntat att man skulle åka på nåt trevligt när man vistas bland sjuka folk dagarna i ända. Ska egentligen inte gnälla finns så mkt värre saker. Men det ser verkligen ut som om halva mitt ansikte lever sitt eget liv.

Sitter här, all alone i Helsingborg. Helt själv i en stad jag inte varit i så många gånger och som jag hoppades få chansen att upptäcka den här helgen. Jovisst! Inte nån som kunde komma hit o umgås o uppleva.. men men .. kanske tur nu när jag e såhär iofs.
Funderade ett tag på att tura till Helsingör helt själv o gå på upptäcksfärd MEN eftersom jag första dagen i veckan när jag skulle åka buss till praktiken, lyckas missa busshållplatsen (som jag trodde) o får hoppa av en bra bit efter. Så ger jag mig nog inte över själv til Denmark o undersöker.
Fint o behöva ringa praktiken på måndag o berätta att man tyvärr inte kan närvara, inte pga förkylningen utan för att jag har motvilligt fått ansluta mig till det danska folket för jag inte hittar hem. Nej Tack!

Imorgon ska jag iallafall fika med en av mina gymnasielärare som bor här i Hbg. Har inte träffats på typ 6år så ska bli awesome!

Idag ska jag även ta tag i o skriva klart det personliga brevet till sommarjobben som jag ska söka. Känns långt bort e ju för fasen svinkallt o vinter ute!

Lägenhet.. lägenhet .. lägenhet .. bekymmer! Är inne o kollar varje dag efter en 1:a eller 1½:a som det står "Välkommen Linnea här är ditt hem" på. Finns ju för tusan ingenting!! Och jag orkar inte bo i en resväska hur länge som helst.. vill ha ett hem som känns som mitt hem. Hade Helsingborg inte legat så långt iväg hade jag lätt kunnat tänka mig o se efter nåt här.. men nja.. finns inte med på kartan precis.

Mycket som snurrar i huet just nu... för mkt så snart antänder det väl o hoppar av min kropp.

Trevlig helg, ikväll får vi stå ut med Melodifestivalen på tvn!

XOXO/ Nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar