Summa sidvisningar

måndag 6 februari 2012

Första dagem gjord!

Yes! Började med att knappa in målet på GPS'en på telefonen o bege mig ut i kylan. Hujeda mig va kallt det är!!! Jag är varm av mig men inte ens min kropp är gjord för denna hiskeliga kyla.. nä våren? Var är du ?!?!
Därefter traskade jag med stora steg mot Drottninghögs vårdcentral. Tog en aning längre tid än jag trott, mest för att jag (givetvis) irrade bort mig lite o tanken "jag kommer aldrig komma fram" slog mig. Men envis som man är, så blev lösningen att fråga folk på vägen.
Det är lite skoj för folk ser som förskrämda ut när man tilltalar dem för att man inte känner varandra. Jag lägger ändå fram det snällt och börjar med -ursäkta. Efter några sekunder ser man hur de slappnar av och liksom pustar ut. - puuhh ingen som skulle hugga mig i bröstet.
ser det ut som de tänker. :)
Aja hittade iallafall och kom i tid. Dagen har bestått av INFORMATION INFORMATION INFORMATION.. himmel mitt hue har redan gått och lagt sig och sagt gonatt för idag! Kroppen gör strax detsamma för jag känner mig näst intill lam.
Praktiken kommer bli spännande och väldigt lärorik, det tvekar jag inte på för fem öre. Eftersom den största andelen av patienterna är av utländsk härkomst som det så fint heter. Så är det en väldigt stor del som inte kan svenska språket. Har idag upplevt hur en sjuksköterska förklarat för en patient på egenhändigt teckenspråk att läkaren ringer honom i eftermiddag.
Vill man så går det! :)

Fick även förbud fr personal att gå till och från praktikplatsen, inte ens cykla!! Det innebär tydligen en stor risk och kan vara väldigt farligt. För mig är detta väldigt främmande då man kunnat gå i princip överallt där jag är uppvuxen. Men även när jag var i Göteborg en tid så gick jag vart jag än skulle.
Men nix, bussarna och jag ska bli bästa vänner, något som känns lite läskigt då jag förmodligen mer än en gång kommer kliva på fel buss eller kliva av vid fel plats. Fast det kan jag nog stå ut med om jag får behålla huvudet :)

Sängen och John Blund kallar..

Over and Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar