Summa sidvisningar

söndag 24 juni 2012

Rastlös på kvällskvisten

Yes! That's me!
Just nu fotboll på tv, ett glas vin och en man som spelar på datorn. Vi ska se den nya filmen av Liza Marklunds bok Nobel...nånting MEN när uppmärksamheten fr fotbollen/datorn är slut. Är visserligen bara bra att det blir senare för min del då jag behöver sova länge som tusan imorgon för jag ska jobba natten men fram tills dess är Nea rastlös. Aja.. finns värre saker o oja sig över :)

Midsommar: då är den helgen snart över och min midsommar har varit fantastisk! På själva aftonen åkte jag, min fina man och några kompisar till Köpenhamn. Vi hade planerat detta för vi tyade inte fira på traditionellt vis i år utan bröt detta och åt gott, drack gott och gick på Tivoli där istället. En riktigt mysig och rolig dag var det och jag vill tacka alla inblandade! :) Igår betod dagen av slapp och pizza. Lite småsletna men sån skön känsla när det är lördag och man inser att man har söndagen framför sig också innan kommande vecka börjar. Idag har vi också tagit dagen som den kommit, varit på J's jobb och lämnat lite papper och sedan va vi en sväng på Net On Net's lager i Hbg vilket resulterade i ett köp av en såndär surfplatta för mannen min. Sedan handlade vi och så blev det matlagning när vi kom hem. Så gött att laga mat tillsammans, tycker det är ett roligt sätt att umgås. Så himla trist o stå själv i köket. Blev en go asieninspirerad gryta med äggnudlar till. GÖTT!

Den här sommaren kommer jag själv få känna på hur det är att vara patient mer än vanligt. Har varit och lämnat en bunke prover, ska till Endokrina på läkarsamtal den 11e juli och nästa vecka är det dags för en MR skalle igen. Neurologläkaren sa att han skulle skicka en remiss till neurokirurgen i Lund så att jag isåf ska dit till hösten. Tanken var ju att jag inte skulle gjort en ny röntgen förrän dess men tydligen blev det ändring och tidigarelagt. För de i Lund vill ha 2st röntgen svar och jämföra för att kunna ta ställning till om det blir operation eller inte. I vilket fall som så kommer jag ju få gå på regelbundna kontroller typ hela livet, iaf röntgen, om det är så att de inte opererar nu. Eller kommer givetvis få röntga framöver ändå isåf men kanske inte lika ofta. Så nog pratat om den situationen!

Nåt mer som hänt är att jag och mannen i mitt liv har varit på vår första resa tillsammans. En vecka i Turkiet och vi kom hem i onsdags. Har aldrig varit på resa tidigare med någon man. Men gick kanon :) hihi.. Så jäkla gött, bara ta dagarna som de kom, äta njuta och vara.Upptäckte den fantastiska känslan när man ligger och tittar på sin kärlek som sover och känslan att man älskar varje millimeter på den personen, infinner sig. Wonderful. Sen gör man klart inte det hela tiden varje dag varje minut.. men allt som oftast och det är huvudsaken. Alla par har ju sina stunder när man känner att kräkas på den andre är ett bra alternativ, men medans nästa sekund älska personen precis lika mkt som tidigare och som man hoppas på att alltid göra. Tror inte att några par stryker varandra medhårs 24 i 7 genom hela livet. Eller jag hoppas inte för det låter för jävla tråkigt om jag får säg det själv. Tänk att aldrig ha djupa diskussioner, meningskiljaktigheter eller hitta andra lösningar och tankegångar med den man lever med. Vore ju som o leva med en vägg. BLÄ och ÖRK!

over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar