Summa sidvisningar

onsdag 28 december 2011

Alla har vi olika jag..

Detta är något jag funderat på en del senaste tiden. För visst är det väl så?

Man har i grunden ett JAG, stommen liksom. Men det finns samtidigt flera jag som kan ändras och komma tillbaka en, flera gånger eller aldrig igen. Allting beror på omständigheterna i ens liv.

Du kan ha ett JAG när du är med din familj, ett med din käresta, ett på jobbet, ett i kön i mataffären. Ibland är inte skillnaden stor mellan de olika men i vissa perioder är den enorm. Ibland har du bara en JAG period, du kanske för det mesta är stommen av dig själv. Ibland kanske du märker sidor hos dig själv och ett JAG du inte kan styra över? Ibland är du inte överens med ditt ena JAG och ibland älskar du ett JAG och önskar du var det hela tiden. Men det går inte..

Vi är inga robotar där man kan trycka på en knapp för önskad inställning. Jag tror att alla skulle behöva lära känna sig själva, förstå varför man gör och reagerar och tänker på vissa vis. Det gör det lättare för en annan människa att förstå dig och den du är om du kan förstå det själv.
Sedan är det inte alltid lätt att sätta ord på allt..

Jag är som jag är med mina egenheter och specialiteter.. är jag ensam om och vara lite halv nuts ibland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar