Summa sidvisningar

söndag 22 juni 2014

Söndag

Idag har jag min skäl varit effektiv. Klippt häckar vi har runt tomten, plus ett par buskar, samlat ihop alla jävla kvistar som blir och skottskärrat iväg dom till en bättre plats i dungen i skogen intill, klippt gräset och bakat rabarberpaj. Tycker det känns så gött att energin jag vet att jag egentligen har, börjar komma mer och mer. =) För mig är det egentid, en go känsla att gå lös med häcksaxen och dessutom få fram ett bra resultat! =) Att göra saker där resultatet är betydligt finare än tidigare ger mig en liten kick, gäller i stort sett allt förrutom att damsuga. Det är för jädrans tråkigt. Nog typ det tråkigaste jag vet faktiskt. Kan till och med säg att jag hatar att damsuga. Tanken på det gör att det suckas inombord och jag drar mig för det. Torka golvet däremot, har jag ingenting emot. Märkligt det där, önskar jag tyckte det var roligare att damsuga. =P
Tycker det känns underbart att min energi fylls på och är på väg tillbaka mer och mer. Har varit så frustrerande senaste tiden när min hjärna velat mer än vad min kropp orkat med. Men nu ska det bli ändring på det och det ska min skäl o da inte se ut som ett gäng tattare bor i vårt hus =)
Veckan som kommer är den sista innan J's semester, 5v är han hemma. Det gillas skarpt! =) <3
Och den här veckan ska jag städa bilen tänkte jag, även träffa mina mammavänner o umgås lite samt ett par klasskompisar från ssk-klassen tänkte jag. Det är med och vara mammaledig, tiden går så fort ! Dagarna springer iväg och tiden likaså.

Lillan sover sedan ca 1 ½timme tillbaka. I stort sett varje kväll är nattningstiden runt 22.30 +- en halvtimme. Idag har hon badat med pappan i poolen för andra gången. Det är deras grej och hon verkar gilla det. Vi har ca 28grader i poolen, vilket är skönt. Men den lilla snuttan kan ju inte bada för länge, även om det är varmt så kyls de små ner fort och har svårare att behålla värmen ju. Men en liten svalkande stund gillar hon. =)

Ögonen går i kors på den här mamman just nu och att krypa ner bredvid min lilla snutta ser jag fram emot. Att få ligga nära och känna den lilla kroppen mot sin och snusa och gosa är underbart. Ännu mer underbart är att lillan älskar det lika mycket som vi. Aldrig varit med om en bebis som tycker så mycket om att mysa och gosa. När man lägger henne i sängen skiner hon upp som en sol och sträcker armarna mot en och ska trycka sitt lilla ansikte mot ens och nojsa.  GOTTIT!! <3 Älsklingsunge!

Nej natt här nu.

Over and out!

/Nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar