Summa sidvisningar

måndag 9 juli 2012

Rätt, fel..vad är vad?

Hur kan något låta rätt i huvudet, det kommer ut ur munnen och blir så fel? Arrrrhhhh... hatar det.
Det är inte alltid verkligheterna stämmer överens med varandra, men huvudsaken är att den gör det till största delen iallafall.
Ibland är jag lika smidig som en elefant i en porslinsbutik.
Alla har vi bra och dåliga sidor, självinsikt är en stor del i det hela där tror jag. Är man medveten om vad man bör jobba på så är det ett steg i rätt riktning, är man inte så blir det betydligt jobbigare både för en själv och för ens omgivning. Jag hoppas och tror att jag har rätt bra koll på de saker jag är sämre på. Jag överdriver inte när jag säger att jag tänker på det varje dag. Hur jag ska jobba med det för att de sidorna ska ta mindre plats i mitt liv. Så känns det ibland ändå som om det blir så fel när jag försöker. Då kommer jag på mig själv med att tänka och känna att det inte är någon idé. Men när jag upptäcker mig själv med de tankarna/känslorna blir jag lika förbannad för jag e fan i mig inte den som ger upp bara för lite motgång. Så mitt förnuftiga jag tänker att jag inte ska ge upp. Det tänker jag inte heller göra. Aldrig.
Dagsformen avgör hur stor man känner sig, ibland som en jätte ibland som en myra.
Idag: Något mittemellan, kanske som en känguru.



Over and out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar