Summa sidvisningar

söndag 2 december 2012

1dec=1a advent :)

Nu va det längesedan jag klottrade här så tänkte att det är dags. För mkt runt omkring och vill inte skriva för o skriva utan bara när jag har något på hjärtat.
Idag är det 1a advent och vilken MYSIG dag jag har haft!!
Har adventmyst med min underbara familj och älsklingens, vi mötter upp på Bosjö kloster där det var julmarknad. Massor av hantverkare m.m som sålde allt mellan himmel och jord, julmusiken skrålade och dessutom blev det spontanbesök på adventsgudtjänsten de hade där. En härlig kör fyllde kyrkan med underbara toner och man satt där och tänkte på livet och allt och inget. Bara var... njöt.
När vi var klara där så åkte vi hem till mig o min kärlek, där började vi med att dricka glögg och äta saffransbiscotti/pepparkakor som fördrink, sedan blev det hemmagjorda vitlöksbröd till förrätt och  till huvudrätt intog vi en beuf bourgingon (stavas!??) som vi lagade till igår så att smakerna riktigt skulle sätta sig och köttet bli mört. Shit va gott det var ! Kan varmt rekommenderas och så skönt att man kan göra den dagen innan och den bara blir godare av det. Nimt som vi säger i Blekinge, också  att bara koka potatis och göra sallad till så vips så e maten klar efter det kokat lite till. Efteråt drack vi kaffe och njöt av en fantastiskt god silviakaka/vaniljsockerkaka som min lilla mamma gjort. TACK underlättade väldigt mycket att slippa tänka på kaffetillbehör! Och mums vad god den var! :)
Idag var även första dagen då jag får känna mig som barn igen den här julen, har nämligen inhandlat Body Shops julkalender det här året. Jag och svägerskan gjorde slag i saken och köpte varsin. I första luckan var det en flaska med handsprit som luktar citron. Fräscht och praktisk att ha i handväskan!  Så nu har man något att se fram emot varje dag vilket får det att pirra i min mage som på en 10åring! Själv tycker jag att det var ett bra impulsköp fast den var i dyraste laget. Får ju saker som man kan använda nästkommande år och få mycket nytta av. Jag tycker även om att man inte släppt barnasinnet helt utan faktiskt tillåter sig att känna sig liten ibland, det är ok! :)
Kom dock på för en liten stund sedan att jag inte tog en enda bild idag :( Är såååå dålig på att komma ihåg det !! Jag tänkte ändå innan vi åkte idag att jag skulle va bra på det nu när vi alla gör något tillsammans men poff så var det borta ur skallen en stund senare och resten av dagen. Tråkigt !!!
Aja inget o göra något åt just nu men ska försöka att ta fler bilder o bli bättre på det.

Just nu  sitter jag här vi datorn med tvn på samtidigt och slöglor, börjar bli rätt trötta och energin sinar. Älskling sitter vi sin älskade pryl (datorn) och sitt älskade spel (Ghost nånting..) som har gjort honom som besatt den senaste tiden. Längtar tills nyhetens behag lägger sig är allt jag kan säga. :P

nä nu ska jag snart i säng tror jag. Slut för denna gång.

Julkalendern från BodyShop :)

Min lilla bebis Lexx som julvovve :)

Ha en fin fortsatt helg!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar