Summa sidvisningar

måndag 20 januari 2014

Besök hos BM.

Igår var dagen utan förvärkar... skönt, hade en helt annan energi i kroppen. MEN idag, vaknade vid 7,30 ca av att "mensvärken" var tillbaka. Upp o pinka, kanske det skulle släppa? men icke !
Gick o la mig igen för att försöka sova men efter ett antal rullningar i sängen va det bara att upp o ta två Panodil o i säng igen. Dröjde dock länge innan jag lyckades somna om, typ lagom till klockan ringde. Varför är det oftast så? Att man sover som bäst när alarmet tjuter o man bara vill ta telefonjäveln o slänga hårt i väggen?
I alla fall, va bara till o upp på med kläderna o iväg till dagens besök hos barnmorskan. Inte varit där nu på ca 2veckor. Hon mätte som vanligt magen, kände och tyckte att den sjunkit. Fick lämna urinprov för o se så det stod rätt till men även för en urinodling (som jag begärt) för att se så att det inte finns någon GBS-bakterie. Fick det till mig från en vän att jag skulle kräva det då komplikationerna om man har det kan i värsta fall leda till bebis död eller hjärninflammation m.m. Då är en urinodling en "lätt" åtgärd för att få svar, för visar det sig att man har det så får man antibiotika när förlossningen sätter igång. Har läst att ca 30% har det någon gång under graviditeten och har man haft det vid en graviditet är det stor risk att man har det om man blir gravid igen. Jag tycker inte det är värt o chansa utan får se vad urinprovet visar. Hoppas inget! =)
Lämnade även mitt 3e o sista blodprov då min blodgrupp är negativ, vilket betyder att de måste se så att jag inte bildar antikroppar som gör att jag inte kan få mer barn efter detta. Í så fall får jag en spruta när jag gått igenom förlossningen och även bebisen. Det löser sig! =)
Barnmorskan ansåg för övrigt att magen inte växt tillräckligt så har fått en tid för ett extra ultraljud för att se mer exakt om det är så eller om det beror på att magen sjunkit. Känns bra att hon är noga.

Just nu sitter jag i soffan, trött som ett as. Ska ringa syster en sväng sen blir det vila. Ska även försöka tvätta av barnvagnen idag tänkte jag. En sak i taget =)

Btw vilket skitväder, blåser o massa snö här där vi bor. Nej det får gärna försvinna, skulle varit snö till jul men det kom ju inget så nu kan det va! =)

Ovet and out!

/Nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar