Summa sidvisningar

lördag 25 januari 2014

Fredag/Lördag

Upp i tid trots för lite sömn egentligen. Men ett måste för dagen så efter lite snooze gick det bra =) Mötte min man på Ica Maxi för handling inför helgen sedan blev det gofrukost hemma.

Skulle hälsa på två kompisar idag, en av dem som nyligen fått en liten gosse. Men tröttheten hade makten över henne idag så det har skjutits på framtiden, dock kunde min andra vän så när frukosten landat och jag plockat lite i hemmet så begav jag mig mot Hholm.
Tiden säger alltid bara poff när vi umgås. Pladder pladder pladder (idag väldigt mycket bar, uppfostran etc.) men det är såå naturligt att umgås med henne. Min fina H, som den storasyster jag inte har =)
Hon hade packat en påse till mig och pricken med saker vi får låna, bl a kläder till Pricken och en bröstpump till mig ! =D Vill verkligen försöka undvika mjölkstockning som är ännu lättare att få nu när det är kallt. Sedan tycker jag det är bra att man kan pumpa ut och frysa in så att min sambo kan mata om jag inte är hemma av någon anledning. En mamma måste ju få paus o egentid ibland fast att hon ammar. En bunt med tidningar fick jag också med mig, så det ska jag dyka ner i nu innan jag sluter mina blå.
Skulle städa och baka ikväll också. Det blev bakning, fastlagsbullar! Första gången jag testar det och de blev lyckade =) Fick en bakmaskin av min sambo i julklapp och den används flitigt och kommer göras framöver.  ÄLSKAR DEN! Baka blir liksom inte jobbigt för fem öre när man slipper knåda som en gnu så svetten lackar =) Dessutom är den såå fin så den står framme på en av bänkarna 24 i 7. Den är ljusrosa, en av mina favoritfärger.

Imorgon kommer Mamma, Pappa, Lillebror och Mormor hit för övernattning och gott umgänge, därav semlebaket så hoppas de blev bra så de går o bjuda bort =) Vi ska även göra lite nytta imorgon, jag, mamma och mormor ska gå bananas på tvättstugan och tillreda en fräsch tvättstuga/skötrum för Pricken. Jag har inte orken eller kraften att göra det själv så de är så söta o snälla och hjälper mig. Skönt! =) Ser fram emot morgondagen så tror jag kryper till kojs nu så går det fortare tills de är här.

Hoppas alla där ute har och har haft en fin fredag!

Over and out!

/Nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar