Summa sidvisningar

söndag 26 januari 2014

Helgen som gått

Nu är det söndag och helgens takt har gått i raketfart känns det som. Mamma, pappa, Fabian och mormor kom hit igår efter lunch och skulle sova här till idag för mys samt hjälpa mig med att få i ordning tvättstugan som hittills kallats för kaosrummet. Även julklappen från mamma och pappa dvs en kristallkrona har fått sin plats där det var tänkt, i uterummet. Så nöjd! :D
Känns som ett ton betong lyfts från mina axlar nu när tvättstugan är redo för bebis ankomst. Nu har vi ett fräscht ställe där vi kan byta blöja sköta om på hen :)
J stod för matlagningen med hjälp av min lillebror som hackade allt som skulle vara i köttfärssåsen då det blev det med spaghetti. J gör en suveränt god köttfärsås och den uppskattades av alla som åt den igår, kul! Till det blev det en god sallad och nåt glas vin till de som ville.
En titt på Stjärnorna på Slottet efter maten sen tittade vi på filmen Frost. Dock till de flestas besvikelse då den inte alls var som någon av oss trodde. Alla kände på julafton när vi såg snutten av den att DEN MÅSTE VI SE och trodde att den skulle vara i stil med Ice Age. Det var den då rakt inte. En musikalfilm (inget fel med det) med en handling som kändes lite platt, i alla fall enligt mig.
Nej besvikelse i filmform.

Vi hade dock godis och chips som förgyllde myset och filmstunden.. hehe :D

Trötta efter filmen blev det sängen för oss och en härlig dag var till ända.

Idag när vi vaknade (efter på tok för lite sömn för min del) åkte jag bort till macken och skulle handla nybakta frallor. Var några torra trötta frallor som stirrade på mig så jag frågade om biträdet hade fler på G, det hade hon inte men jag kunde få köpa frusna och "baka" de i ugnen hemma. Jisses vad nice !
Så i fortsättningen ska jag göra så. Där fanns alla möjliga sorter och jag kunde välja och vraka bäst jag tyade, vilket jag gjorde hehe.
Hem och in i ugnen med dom, så ja det blev verkligen bokstavligt talat nybakta frallor, varma och goda.  :)

Lite fix o trix till sedan begav de sig hem till Blekinge igen.

Kan inte med ord beskriva min tacksamhet över all hjälp vi fått i helgen för  när jag plockade undan julsakerna, som normalt sett inte kräver allt för mycket av en person, så var jag helt slut. Gick därefter in i kaosrummet som det var då och höll på att börja lipa av frustration när jag insåg: Hur i hela friden ska jag orka göra i ordning här om städa undan julsaker tar all min kraft?
Så ja.. att jag känner enorm tacksamhet för hjälpen är ingen underdrift!

Nu ska jag ta ett varmt bad och titta på film tänkte jag :)

Ha en fortsatt fin söndag och en bra start på en ny vecka imorgon!

Over and out!

/Nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar