Summa sidvisningar

torsdag 13 februari 2014

Dagen D - Beräknad födsel!

12/2-2014 är idag ja :) MEN ännu så länge har jag inte kännt något som signalerar att det skulle va på G. Hoppas verkligen jag slipper gå över jättemånga dagar !
Tiden hittills har gått i en rusande fart, men anta att dessa dagarna framöver tills Pricken anländer kommer gå sakta sakta bara för att man väntar och längtar så mycket.
Aja jag kommer inte stressa på för att försöka sätta igång, tror inte det är det bästa för barnet utan hen kommer när hen är redo! =)
Ska till barnmorskan på Fredag om Pricken inte anländer innan, så återstår att se.

Idag var det sååå skönt. Har för första dagen på länge fått "tillräckligt" med sömn, utan att känna mig bakis när jag går upp. De senaste veckorna har jag sovit 3-4timmar i stöten och inte somnat förrän runt 4-5 på morgonen för att vakna mellan 6,30-8,00, mannen har gått till jobbet o sen har jag inte kunnat somna om. När han kommit hem en sväng runt 10,00 har vi ätit frukost och sedan har jag lagt mig i sängen igen och försökt tvångssomna bara för att kroppen egentligen är så sjukt trött och jag har kännt att en förlossning vore något som kroppen inte skulle orka, för jag har haft noll energi. Har tillslut somnat och vaknat runt 15,00.
MEN idag, somnade visserligen inte förrän sent inatt, men somnade gott. Vaknade vid 7,45, mannen till jobbet vid 08,00 och efter det somnade jag om av mig själv, märkte inte ens när han kom hem utan vaknade när han åkte igen och sen somnade jag om igen och vaknade när han var tillbaka efter jobbet. SÅ SKÖNT och behövligt =) Hoppas på fortsatt sådan sömn.
Har tvättat två maskiner tvätt idag, handlat en sväng och lagat kvällsmat som bestod av Gulaschsoppa. Va så längesedan jag åt det och var riktigt sugen på det. Mums ! Så jädrans enkelt att svänga ihop också, vilket aldrig är fel. Gott och enkelt! =) Vitlöksbröd, creme fraiche och hockey till det. Efteråt har det dock slinkit ner ett glas chokladpudding men även ett stort äpple. Får ju fylla på med energi nu inför kommande förlossning ;)

Nej nu ska jag ta datorn och krypa i säng... gillar stunden i sängen med datorn innan läggdags.. Känns mysigt på nån vänster även om jag sitter lika ensam där som nu i soffan. Men ibland tittar jag på någon serie eller film och filosoferar på ett annat sätt liksom =) Knasigt att försöka förklara men.. ja .. så e det i alla fall =)

Ha en fin natt! Det hoppas jag att jag får =)

Over and out!

/Nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar