Summa sidvisningar

söndag 2 februari 2014

Helg igen!

jisses.. trots att jag är sjukskriven och varje dag i stort sett ser likadan ut som den dagen innan så måste jag ändå säg att tiden går sjukt fort ! Brukar den aldrig göra när dagarna nästan smälter samman.
I alla fall så är min sömn fucked up! somnar oftast inte förrän 4-5 efter många om o men o upp o kissa o vända hit o vända dit, sover till 8-8,30 upp på toa sen sover/vaknar fram till ca 12,30-13,00.. småslumrar fram till 14,30 för då har ångesten över klockan tagit tag i mig så mycket att jag tvingar mig upp. Även om det känns som jag hade kunnat varva dygnen i sängen. Är konstigt trött men ändå inte liksom. Hjärnan på mig är rastlös men kroppen orkar inte mycket. Vill egentligen hitta på massa o tänker varje dag att: idag ska jag göra det o det o det.. men blir mest damsugning, tvättning, byte av sängkläder o sånt fix. Måste dock ta o tvätta av vagnen så den känns fräsch till Prickens ankomst.
Har gjort en del affärer på Tradera faktiskt. Fick hem babyvakt idag som jag ska prova imon. Nackdelen med dom som jag inte tänkte på vid budandet är att de är sånna man sätter i kontakten och inte batteridrivna, vilket gör att de inte kan va utomhus i vagnen om Pricken ska ta en tupplur där. Men men, just nu är vädret för ruggigt ändå för att jag skulle vilja ha hen ute så det löser sig =) Huvudsaken nu är att de funkar inomhus som de ska =) Budade även hem ett regnskydd till vagnen som väntas. Tycker det är bra att man kan hitta vettiga saker på nätet som andra vill göra sig av med. Visst är petig med att skicket är bra, med all rätt tycker jag. Men allt måste inte vara nytt av det man handlar. Har sparat en hel del kronor på att hitta bra saker fast i begagnat skick. Vagnen vi köpte är begagnad o i kanonskick, betalade dessutom mindre än halva priset för den!
Det är så mycket saker man behöver ändå o pengarna trillar iväg så det man kan spara på det ska man, tycker jag i alla fall. Det jag har köpt nytt är bärsele från Ergobaby samt spädbarnsinlägg till den, amningskudde och en babygunga. Plus en hel del kläder och så då, men har även fått ärvda vilket inte alls är fel då de växer så snabbt plus att många ombyten är bra =)

Kan inte fatta det samtidigt som man längtar. Snart, inom en väldigt liten framtid är vår Prick här. Vi blir en familj <3 Jag är så tacksam och lycklig över att jag får möjligheten att bilda familj och att dessutom göra det med kärleken i mitt liv, min bästa vän och min trygghet. Vi känns som ett team och som två, det är en härlig känsla. Samtidigt som vi respekterar varandras olika åsikter (tacka gud för att man har det också!) och kan mötas på halva vägen om det krävs. Ha heta diskussioner om saker, ibland vara arga på varandra men även säga till varandra hur mycket vi älskar varandra, möta varandras blickar fortfarande med en glimt och ta på varandra med ett pirr i kroppen som om det vore oupptäckt mark.
Många tankar kring framtid och att jag kommer göra allt för att få ha det såhär föralltid, har dykt upp under graviditeten. Är noga med att påpeka för min sambo att vi måste tänka på att arbeta aktivt för att få ha samma känslor kvar för varandra och få vara pojkvän/flickvän och inte bara mamma/pappa.
Min mardröm är att vi glömmer bort varandra och varför vi blev ihop och jag kommer göra allt i min makt och allt jag kan för att se till att det inte händer.
Jag har min man i mitt liv som jag vill dela det med Always and forever! =)

Nej nu rinner klockan iväg.. ska läsa mig trött och hoppas på en god sömn. Imorgon kommer en väldigt nära vän till mig som jag inte träffat på SKITLÄNGE. Det ska bli så mysigt, vi har inga problem att prata bort timmar om allt mellan himmel och jord. I Love!

Nana sött världen!

Over and out

/Nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar