Summa sidvisningar

söndag 9 februari 2014

Söndag

är det nu...klockan är alldeles för mycket och jag borde sovit för x antal timmar sedan. Men de senaste veckorna har min sömn varit fucked up, minst sagt! Även om jag inte sovit mycket så har jag svårt att somna och komma till ro och om man väl somnar så går det ca 3timmar sen vaknar jag och måste på toa och är för vaken för att endast sovit så lite. Hört att detta är väldigt vanligt när man är gravid och mot slutet. Det jobbiga är ju att samtidigt är kroppen så trött så det känns som jag ser i kors emellanåt. AJA! Nu har jag gnällt nog ..

Nytt stycke :)
Har den senaste veckan fått träffa två av mina kära vänner som jag inte träffat på väldigt länge. De har verkligen booztat mig och det har kännts som om jag fått en energi-injektion efteråt. Härligt! Det är så vänskap ska vara, hoppas bara jag gett av mig också och inte bara sugit åt mig deras energi, för så ska det ju inte vara. Sådana vänner har man haft ett par stycken genom åren, där man känner sig fullkomligt dränerad på energi efter en träff. Det är inte rätt. Båda parter ska få energi av varandra, sedan är det klart att man kan ge olika mycket vid olika tillfällen. Men poängen ska inte vara att den ena ger och den andra tar. I alla former av relationer förstås! =)

Just nu känns det som om både jag och min sambo bara går och väntar och väntar på att våran Prick ska anlända till denna värld. Beräknat datum är snart och det känns som om jag är en vandrande tidsbomb som ska explodera vilken sekund som helst. Lär ju kännas något liknande i verkligheten också, som att min underliv exploderar ....typ. (Nervöst? Svar JA!).

Har i alla fall under helgen fått iordning vagnen, tvättat av den så att den känns ren och fin till Pricken. Tvättat kudde, täcke, påslakan/lakan och bäddat så den står redo. Känns fantastiskt bra, för det har gnagt i mig att jag inte tagit tag i det innan. Hade inte velat komma hem med en nyfödd och antingen stoppa ner hen i en vagn som inte känns ren, eller behövt börja grejja med det, det första man gör. Har nog tillräckligt att göra ändå då =)

Det känns som om dagen för Prickens ankomst är förutbestämd på något vis. Som att jag inte kan göra något för att påverka även om många tipsar om sätt för att starta igång det hela. Känns som att ödet när det är dags redan är skrivet. Men frågor som Är det idag? Vilken dag blir det? Vilket är det magiska datumet? Datumet som kommer att förändra mig och min sambos liv FÖR ALLTID. <3

Only God knows .. som en del uttrycker det.

Har precis sett filmen The Devil wears Prada, en på något sätt feelgood-film, även om chefen är en pina. Man får sig en tankeställare om vad som är viktigt och hur man prioriterar. Bra film det där, även om man sett den flera gånger tidigare.
Någonstans inom mig har jag ett intresse för mode och den världen, även om jag knappt kan tro det själv. Men har jobbat i klädbutik och varit den personen som ständigt hållt sig uppdaterad om vad som är det senaste, varit med på inköp av kollektioner ett år framåt och kännt att jag varit en person med modekoll. Ibland poppar det upp i mig och jag känner att jag någon gång i mitt liv skulle vilja ta upp det igen, fast samtidigt vet jag hur uttråkad jag var i det jobbet många dagar för att jag kände att jag var menad att göra något viktigare för människor än att hjälpa dem att välja rätt färg på blusen eller hjälpa dem att hitta en ny stil. Vårdyrket ger så mycket mer för mig på ett annat plan att jag inte skulle vilja byta det mot att vika tröjor. Men det är JAG. Ja, jag vet att mode är mer än att vika tröjor och ja jag kan se varför folk jobbar i den branschen, som sagt ibland poppar det upp i mig att det skulle vara kul att testa igen. Vi är alla olika och för alla passar olika saker, så är det bara. Menar inte att det ena är mer värt än det andra!
En annan "dröm" jag skulle vilja prova någon gång i livet är, skrivande. En bok vore ju det högsta målet, dock har jag inte en susning om vad den skulle handla om. Men krönika. Tänk vad roligt det vore att få skriva en krönika för någon tidning, om sina (mina) knasiga tankar och idéer om allt möjligt. Få feedback och respons, givetvis både positiv och negativ och känna att det finns folk som både tycker som en själv och tvärtemot och att man kan utvecklas på det planet. Jag är en person med mycket åsikter, ofta väldigt starka och jag är inte rädd för att yttra mig. Det stör många människor väldigt mycket, men någonstans i mig vill jag även tro att det finns de som uppskattar den sidan. Det är i alla fall jag och inget jag varken tänker eller kommer ändra på. Jag kan klart själv störa mig på mig själv ibland och tänka: för fan Linnéa håll käften!
Men då försöker jag lära mig något av situationen och hur jag ska agera en annan gång om den dyker upp igen, eller en liknande.
Jag är en grubblare och att analysera tar en stor del av mina tankegångar. Antar att det är mitt sätt att utvecklas. För det gör man hela tiden.


Himmel och pannkaka vad detta inlägget blev enormt och blandat med massa olika saker. Tror jag behövde skriva av mig lite =) Få hjärnan att arbeta.

Har en stor dröm till, den har med mitt nuvarande yrke att göra men den tar jag i ett annat inlägg någon gång. Den är större än att få skriva en egen bok. För mig i alla fall.
Drömma tror jag att man måste få göra och drömmar anser jag är det som fångar drivet i en.

Så med det säger jag god natt, sov gott och DRÖM! Det hoppas jag att jag kommer göra inatt! =)

Over and out

/Nea

                                               Bild lånad från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar