Summa sidvisningar

tisdag 15 november 2011

Filmer

Jaha, nu dyker statusar på fb titt som tätt upp om nån ny twilight-film? Folk verkar ju heltokiga i de där filmerna?

Här ska jag villigt erkänna att jag INTE SETT EN ENDA av de filmerna och jag mår utmärkt ändå ;) Sånt där me "filmtrender" där folk verkar leva för att få se nästa film är inte något jag någonsin har hakat på eller tror jag kommer göra. Inte uteslutet att jag kommer se de här filmerna, bara lite efterblivet sent om man jämför med resten av befolkningen :)
Var likadan med Sagan om ringen, det dröjde år innan jag överhuvudtaget såg dem och Harry Potter har jag fortfarande inte sett alla (hur många är det?). Nollkoll kan man säg..

Detta frånvarande av filmtrendintresse beror inte på att jag inte vill. Är säkert jättekul MEN det är på det viset att jag har minne som en guldfisk när det gäller filmer. Måste ha sett en film minst 2ggr för att jag ska veta att jag verkligen sett den och komma ihåg den. Om det nu inte är så att den berörde mig känslomässigt på ett sätt så den etsat sig fast.
Annars är det på det viset att Linnea kan komma på mitt i en film, fasen va jag känner igen detta? Aaaa jag har nog sett filmen innan?!
Kul!

Kommer på medans jag skriver att det finns en filmtrend jag faktiskt följt, så lite har jag ljugit. Det är Sex And The City-filmerna. Men att jag gjort det är för att jag varit och är som besatt av serien, har varvat boxen minst 70ggr, så det är nog anledningen eftersom jag i förhand då vet vilka karaktärerna är. Ska ju erkänna att ett tag mindes jag inte vad som hände i första filmen utan fick snällt se den en gång till och uppdatera mig.

Finns det någon där ute mer än jag som även den inte är född med filmgen? Dvs minne av filmer, scener, repliker m.m.

För någon vecka sedan såg  jag en film som etsade sig fast för jag lipade till i stort sett hela filmen: A little bit of heaven.

Råder alla människor att se den!


Man ska inte ta livet för givet..

XOXO/ Nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar