Summa sidvisningar

söndag 13 november 2011

Forrest Gump

”Life was like a box of chocolates. You never know what you’re gonna get.”

Är ett av de bästa filmcitaten någonsin. Det är så sant, man kan aldrig förutse vad som ska hända eller hur saker och ting ska te sig.

Man ska aldrig ta något eller någon för given, gör man det är man på väg åt fel håll. Men jag tror att många går runt i sin vardag och antingen blundar för verkligheten för de vill inte inse fakta, eller helt enkelt bara är "nöjda" som det är.
Som en kompis till mig sa en gång: jag kommer aldrig bara vara nöjd, det ska kännas bra ända ut i tårna.

Det är någit jag tagit åt mig för jag känner likadant. Jag vill inte ligga på min dödsbädd och tänka: jaja men jag är nöjd.
Jag vill tänka: Shit, detta livet är det bästa som kunnat hända mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar